Blog

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Skuteczne sposoby

Prowadzenie sklepu internetowego to niewątpliwie doskonała metoda na rozwinięcie własnego biznesu. BY jednak przynosił zyski, wymaga ciągłej opieki oraz promocji. A co w przypadku, gdy nasz e-sklep będzie notował niską sprzedaż? Przyczyny mogą być różne. Na szczęście problemom można zaradzić. Sprawdź, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym!

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Sześć najlepszych sposobów

Po pierwsze – sprawnie działający sklep

Oczywistym jest, że sklep, który działa wolno, a jego grafika nie zachęca do pozostania na stronie, będzie generował niską sprzedaż. Pojawiają się coraz to nowsze trendy w projektowaniu stron internetowych, ale cały czas główna myśl sprowadza się do tego, by sklep był funkcjonalny i wyglądał nowocześnie. Lepiej unikać nadmiaru elementów na stronie głównej, które utrudniają nawigację i spowalniają działanie witryny. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, przede wszystkim zadbaj o to, by sklep szybko się ładował. W związku z rosnącym udziałem wejść z przenośnych urządzeń przydatna będzie również specjalna mobilna wersja strony.

Sprawność funkcjonowania sklepu zależy także od wybranej platformy sprzedażowej. Może się okazać, że potrzebujesz rozbudowanych funkcjonalności. A nie w każdym oprogramowaniu je znajdziesz. Dlatego tak ważny jest jego właściwy wybór. Obecnie polski rynek oferuje wiele platform obsługujących e-sklepy. Jedną z nich są sklepy internetowe PrestaShop. Oprogramowanie to jest oparte na licencji open-source, dzięki czemu użytkownik ma możliwość samodzielnego dokonywania różnorodnych modyfikacji. W razie potrzeby może też skorzystać z pomocy programisty PrestaShop.

Po drugie – zadbana oferta

Decyzję o tym, co chcesz sprzedawać w sklepie internetowym, podejmujesz na początku działalności. Ale i później trzeba dbać o ofertę. By nadążyć za konkurencją, w Twoim sklepie powinny regularnie pojawiać się nowości. Istotna jest również cena – zwłaszcza jeśli Twoja działalność nie ma jeszcze wyrobionej marki.

Nie bez znaczenia jest także sposób prezentacji produktów. Prostym sposobem na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, może być dodanie dodatkowych zdjęć oraz informacji o Twoich towarach. W ich specyfikacji warto uwzględnić nieco więcej niż tylko rozmiar i kolor. Zdjęcia powinny zaś przedstawiać produkty z każdej perspektywy. Najlepiej, gdyby ilustrowały też to, jak można wykorzystywać przedmioty. Porady dotyczące edycji produktów w sklepie znajdziesz na https://jash.pl/poradnia-prestashop/jak-prowadzic-sklep-na-prestashop-1-7-edycja-produktow-1.

Po trzecie – pozycjonowanie

Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie pozycji danego sklepu w wynikach wyszukiwania. Jest to działanie niewątpliwie kosztowne, jednak po pewnym czasie przynosi zadowalające efekty, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży asortymentu. W dodatku sprawdza się niemal w każdej branży. Przy tej okazji warto zadbać o dobre oprogramowanie sklepu – jaki jest tego powód? Takie platformy sprzedażowe jak Shoper, Sote czy PrestaShop wspomagają pozycjonowanie dzięki swoim rozbudowanym funkcjonalnościom.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym dzięki pozycjonowaniu? Na ranking stron w wyszukiwarce wpływa wiele czynników. Część z nich dotyczy działań na stronie, takich jak edycja znaczników meta i treści na stronie pod wybrane frazy kluczowe. Istotne jest jednak również m.in. pozyskiwanie linków do sklepu z innych stron internetowych.

Po czwarte – e-mail marketing

E-mail marketing to nic innego jak po prostu newsletter. Obecnie ta metoda należy do tych najskuteczniejszych, jeśli chodzi o poprawę sprzedaży w sklepie online. Wydawałoby się, że wysyłanie maili klientom z ofertą sprzedażową to typowe działania spamowe – nic bardziej mylnego. W ten sposób nawiązujemy jeszcze lepszą komunikację między sklepem a klientem. Tym bardziej, jeśli klient za zapisanie się do newslettera otrzymuje np. 5% rabatu na zakupy.

Po piąte – promocje

Promocje przyciągają klientów do sklepu niczym magnes. Mogą one występować w postaci bonusów, takich jak darmowa dostawa, czy po prostu jako obniżka cen. Do skutecznych promocji należy także rabat na drugi produkt czy też na kolejne zakupy. Tak więc ten sposób nie należy do zbyt trudnych, a efekty sprzedażowe są naprawdę zadowalające. Oczywiście obniżki trzeba odpowiednio zaplanować, by zwiększona sprzedaż przecenionych produktów zamiast zysków nie przyniosła strat!

Po szóste – remarketing

Skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest również remarketing. Jego dużą zaletą jest fakt, że efekty takich działań najczęściej widać bardzo szybko. Remarketing polega bowiem na dotarciu do osób, które już wykazały zainteresowanie produktami z Twojego sklepu. A takich ludzi łatwiej przekonać do zakupu niż kogoś, kto pierwszy raz styka się z Twoją ofertą.

Możliwości remarketingowe udostępnia wiele systemów reklamowych. Można wykorzystać do tego na przykład Facebook czy też system Google Ads. Umożliwiają dotarcie do różnych grup osób, które odwiedziły Twój sklep. Szczególnie ciekawą grupą remarketingową są tzw. porzucone koszyki. To osoby, które dodają produkty do koszyka zakupowego, ale nie finalizują transakcji. Do zalet kampanii remarketingowych należy też ich spora elastyczność – można je łatwo i dynamicznie modyfikować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *