prestashop
Blog

PrestaShop – 5 powodów, dla których warto wybrać ten system e-commerce

Jeśli planujesz założenie sklepu internetowego, jednym z Twoich kroków musi być wybór platformy e-commerce. Decyzję tę warto dobrze przemyśleć. W sporym stopniu będzie bowiem rzutować na możliwości rozwoju sklepu i tego, jak będzie funkcjonować. A wybór nie jest łatwy, ponieważ na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Czym na ich tle wyróżnia się PrestaShop? Co zdecydowało o tym, że właśnie Presta jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce nie tylko w Polsce, ale i na świecie?

PrestaShop – co to jest

PrestaShop to niezależny system typu open source, który powstał z myślą o e-commerce. Cechą charakterystyczną tego typu oprogramowania jest swobodny dostęp do kodu źródłowego sklepu. A to oznacza, że masz niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o tworzenie sklepu na PrestaShop. A także wprowadzanie kolejnych funkcjonalności i rozwój działalności.

Szacuje się, że w Polsce jest ponad 12 tysięcy sklepów opartych na tym systemie. Co skłoniło aż tylu właścicieli sklepów do wyboru Presty? Na pewno fakt, że jest darmowym rozwiązaniem. To zresztą podstawowa różnica między oprogramowaniem abonamentowym a Prestą. W przypadku systemu SaaS płacisz (w abonamencie) za to, co w open source jest darmowe, czyli za oprogramowanie.

A to oznacza, że jeśli będziesz chciał wprowadzić jakiekolwiek zmiany, zapłacisz podwójnie. Do abonamentu dojdą bowiem koszty związane z personalizacją sklepu. W przypadku PrestaShop wystarczy nieco umiejętności informatycznych, by o wszystkie takie sprawy zadbać samodzielnie.

PrestaShop – dlaczego warto?

Rozwój sklepu

Dzięki oprogramowaniu PrestaShop możesz bezpłatnie stworzyć w pełni działający sklep i ruszyć ze sprzedażą. To zdecydowanie ułatwia start działalności w e-commerce. Nie musisz dysponować dużymi funduszami, możesz wykorzystać otwarcie sklepu internetowego nawet jako eksperyment.

Z czasem, gdy obroty wzrosną, będziesz mógł rozwijać swój e-sklep, zarówno od strony graficznej, jak i funkcjonalnej. Jednym słowem – PrestaShop będzie rozwijał się razem z Twoim biznesem. Przykładowo, PrestaShop umożliwia sprzedaż na rynku międzynarodowym, został bowiem przetłumaczony na ponad 40 języków. Dzięki takiemu wsparciu łatwiej będzie wkroczyć na zagraniczne rynki. Sklepy działające w oparciu o to oprogramowanie funkcjonują zresztą w aż 195 krajach świata.

To wszystko sprawia, że system ten cieszy się dużą popularnością zarówno wśród małych sklepów, jak i dużych, popularnych marek. Te ostatnie w dużym stopniu korzystają ze spersonalizowanych rozwiązań, które umożliwia dostęp do kodu. Mniejsze sklepy również mają spore pole do popisu – można skorzystać z ponad dwóch tysięcy gotowych szablonów.

Integracja z wieloma zewnętrznymi systemami

PrestaShop jest kompatybilny z wieloma zewnętrznymi systemami, które wspierają marketing i pozycjonowanie sklepu. Co więcej — oprogramowanie to pozwala na integrację z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi (np. eBay, Allegro), a także z systemami płatności, (np. PayPal) oraz dostawy (np. TNT). Dzięki temu sklep zbudowany na PrestaShop jest uniwersalnym “narzędziem” sprzedażowym. W żaden sposób nie ogranicza Twoich pomysłów ani chęci rozwoju.

Przyjazny interfejs

Twórcy PrestaShopa zadbali o to, aby interfejs systemu był intuicyjny i przyjazny dla użytkowników. Dzięki temu obsługa e-sklepu nie będzie problemem nawet dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z e-commerce. Wystarczy kilka chwil, by łatwo znaleźć w panelu administracyjnym wszystkie najważniejsze funkcje. To duże ułatwienie już na starcie, a przy okazji oszczędność czasu.

Szerokie przeznaczenie

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że PrestaShop umożliwia połączenie różnych kanałów sprzedaży. Dzięki tej platformie możesz stworzyć popularny dziś marketplace czy model sprzedaży click and collect (zamówienie online z odbiorem osobistym w sklepie). Omnichannel staje się standardem w wielu przedsiębiorstwach i branżach, a PrestaShop pozwala Ci czerpać z takiego typu sprzedaży pełnymi garściami.

Na bazie tego oprogramowania można stworzyć funkcjonalny sklep, który będzie dobrze spisywać się na wielu urządzeniach. PrestaShop pozwala iść z duchem czasu i dostosować e-commerce do wymogów urządzeń mobilnych. Sklep będzie więc dobrze działać nie tylko na komputerach, ale i na smartfonach.

Ogromna społeczność PrestaShop

Korzystając z oprogramowania PrestaShop nie jesteś uzależniony od jednego dostawcy, tak jak w przypadku systemów abonamentowych. Jeśli szukasz wykonawcy, możesz skorzystać z usług certyfikowanej agencji PrestaShop (pierwszą agencją w Polsce, która uzyskała oficjalny certyfikat PrestaShop, jest toruńska firma Jash Technologie) lub freelancera.

Co więcej — w internecie znajdziesz wiele darmowych materiałów na temat PrestaShop (artykuły, video-poradniki), a także grupy na Facebooku i LinkedIn, które zrzeszają użytkowników Presty. Społeczność, jaka wytworzyła się wokół tego systemu, jest naprawdę ogromna. Wiele informacji na temat typowych wątpliwości znajdziesz na takich grupach, dzięki czemu będziesz w stanie samodzielnie poradzić sobie w takich sytuacjach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.