Sprzedaż produktów w internecie w ostatnich latach wyraźnie przyspieszyła i z pewnością ma przed sobą świetlaną przyszłość. Ale podobnie jak w przypadku stacjonarnych sklepów, tak i w sieci nie ma dobrych wyników bez odpowiedniego marketingu i reklamy.
To prawidło odnosi się niemal do wszystkich branż. Odpowiedniej reklamy i skutecznych działań promocyjnych z pewnością potrzebuje internetowy sklep z narzędziami. Polacy coraz chętniej kupują bowiem wkrętarki, kosiarki, a nawet maszyny budowlane właśnie w sieci. To wygodne rozwiązanie, w dodatku często tańsze od stacjonarnych zakupów. A zaufanie do sklepów internetowych rośnie.
Jak więc rozwinąć swój internetowy sklep z narzędziami? Przedstawiamy cztery sprawdzone pomysły, które z pewnością w tym pomogą.
Postaw na SEO – niech internetowy sklep z narzędziami będzie widoczny
Google ma wielką moc. Nie chodzi tutaj tylko o możliwości całej korporacji, ale przede wszystkim o działanie wyszukiwarki. To właśnie ona może przyciągnąć do Twojego sklepu internetowego nowych klientów. Wystarczy, że po wpisaniu konkretnych słów związanych z Twoją działalnością wyświetli im się adres Twojego sklepu.
Nawet najlepszy asortyment do tego nie wystarczy. Trzeba postawić na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Działania SEO nie przynoszą zwykle natychmiastowych efektów, ale długofalowo będą świetnie napędzać ruch na stronie. A tam Twoja oferta będzie już odgrywać jedną z pierwszoplanowych ról. Najlepiej na pozycjonowaniu znają się agencje SEO, warto więc nawiązać z nimi współpracę.
Pokaż swój internetowy sklep z narzędziami na YouTube
O sile mediów społecznościowych przekonujemy się na co dzień. W pogoni za fanami na Facebooku i Instagramie można zapomnieć o YouTube. A serwis oferujący materiały wideo to bardzo wdzięczne narzędzie, którym może posłużyć się internetowy sklep z narzędziami.
Kiedy bowiem decydujemy się na zakup nowych elektronarzędzi czy urządzeń, chcemy wiedzieć, jak będą działać. Treści wideo to idealny sposób na to, by pokazać asortyment sklepu w czasie pracy. Kiedy założysz kanał na YouTube, rozwiejesz dużą część wątpliwości potencjalnych klientów.
Zaktywizuj fanów na Facebooku
Filmiki, które przedstawiają działanie narzędzi, można publikować również na Facebooku. Nie tylko z tego powodu ta platforma pozostaje bardzo ważna. Choć część młodych ucieka do innych serwisów, wciąż to Facebook cieszy się największą renomą.
Jeśli skrupulatnie prowadzisz fanpage, z pewnością masz sporą bazę fanów. Warto ich jednak zaktywizować – to może przełożyć się na zyski! Dobrym pomysłem będą konkursy z nagrodami, a także kody rabatowe.
W ten sposób możesz zachęcić ich do zrobienia zakupów albo chociaż pozyskać nowych subskrybentów newslettera. W dodatku dzięki ich aktywności będziesz mógł wrócić do nich z reklamą remarketingową w ramach Facebook Ads.
Nie zapomnij o porównywarkach
Pewnie słyszałeś o serwisach takich jak Ceneo czy Allani. Porównywarki internetowe odgrywają ważną rolę w procesie zakupowym. Wiele osób decyduje się na finalizację transakcji dopiero po tym, gdy porówna ceny w poszczególnych sklepach. Często porównywarki pokazują się zresztą w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego modelu narzędzi wyżej niż linki do sklepów.
By znaleźć się w porównywarce cen, trzeba wysłać do niej odpowiednią ofertę. To powinno się opłacić. W większości z nich ponosisz bowiem opłatę dopiero wtedy, kiedy ktoś kliknie w link do Twojego sklepu.