internetowy sklep z narzędziami wkrętaki
Blog

Jak rozwinąć internetowy sklep z narzędziami? Pomysły reklamowe i marketingowe

Sprzedaż produktów w internecie w ostatnich latach wyraźnie przyspieszyła i z pewnością ma przed sobą świetlaną przyszłość. Ale podobnie jak w przypadku stacjonarnych sklepów, tak i w sieci nie ma dobrych wyników bez odpowiedniego marketingu i reklamy.

To prawidło odnosi się niemal do wszystkich branż. Odpowiedniej reklamy i skutecznych działań promocyjnych z pewnością potrzebuje internetowy sklep z narzędziami. Polacy coraz chętniej kupują bowiem wkrętarki, kosiarki, a nawet maszyny budowlane właśnie w sieci. To wygodne rozwiązanie, w dodatku często tańsze od stacjonarnych zakupów. A zaufanie do sklepów internetowych rośnie.

Jak więc rozwinąć swój internetowy sklep z narzędziami? Przedstawiamy cztery sprawdzone pomysły, które z pewnością w tym pomogą.

Postaw na SEO – niech internetowy sklep z narzędziami będzie widoczny

Google ma wielką moc. Nie chodzi tutaj tylko o możliwości całej korporacji, ale przede wszystkim o działanie wyszukiwarki. To właśnie ona może przyciągnąć do Twojego sklepu internetowego nowych klientów. Wystarczy, że po wpisaniu konkretnych słów związanych z Twoją działalnością wyświetli im się adres Twojego sklepu.

Nawet najlepszy asortyment do tego nie wystarczy. Trzeba postawić na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Działania SEO nie przynoszą zwykle natychmiastowych efektów, ale długofalowo będą świetnie napędzać ruch na stronie. A tam Twoja oferta będzie już odgrywać jedną z pierwszoplanowych ról. Najlepiej na pozycjonowaniu znają się agencje SEO, warto więc nawiązać z nimi współpracę.

Pokaż swój internetowy sklep z narzędziami na YouTube

O sile mediów społecznościowych przekonujemy się na co dzień. W pogoni za fanami na Facebooku i Instagramie można zapomnieć o YouTube. A serwis oferujący materiały wideo to bardzo wdzięczne narzędzie, którym może posłużyć się internetowy sklep z narzędziami.

Kiedy bowiem decydujemy się na zakup nowych elektronarzędzi czy urządzeń, chcemy wiedzieć, jak będą działać. Treści wideo to idealny sposób na to, by pokazać asortyment sklepu w czasie pracy. Kiedy założysz kanał na YouTube, rozwiejesz dużą część wątpliwości potencjalnych klientów.

Zaktywizuj fanów na Facebooku

Filmiki, które przedstawiają działanie narzędzi, można publikować również na Facebooku. Nie tylko z tego powodu ta platforma pozostaje bardzo ważna. Choć część młodych ucieka do innych serwisów, wciąż to Facebook cieszy się największą renomą.

Jeśli skrupulatnie prowadzisz fanpage, z pewnością masz sporą bazę fanów. Warto ich jednak zaktywizować – to może przełożyć się na zyski! Dobrym pomysłem będą konkursy z nagrodami, a także kody rabatowe.

W ten sposób możesz zachęcić ich do zrobienia zakupów albo chociaż pozyskać nowych subskrybentów newslettera. W dodatku dzięki ich aktywności będziesz mógł wrócić do nich z reklamą remarketingową w ramach Facebook Ads.

Nie zapomnij o porównywarkach

Pewnie słyszałeś o serwisach takich jak Ceneo czy Allani. Porównywarki internetowe odgrywają ważną rolę w procesie zakupowym. Wiele osób decyduje się na finalizację transakcji dopiero po tym, gdy porówna ceny w poszczególnych sklepach. Często porównywarki pokazują się zresztą w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnego modelu narzędzi wyżej niż linki do sklepów.

By znaleźć się w porównywarce cen, trzeba wysłać do niej odpowiednią ofertę. To powinno się opłacić. W większości z nich ponosisz bowiem opłatę dopiero wtedy, kiedy ktoś kliknie w link do Twojego sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.