Agencje SEO to nie tylko pozycjonowanie!
Blog

Agencje SEO – Dowiedz się o podstawowych i dodatkowych usługach, jakie obecnie oferują agencje tego typu

Agencje SEO z pewnością kojarzą się na z usługami związanymi z pozycjonowaniem stron internetowych. Choć jest to poprawne skojarzenie, agencje SEO świadczą również coraz częściej liczne usługi związane z marketingiem internetowym, aby poszerzać ofertę i umożliwiać klientom kompleksowe promowanie się w sieci – nie tylko przez witrynę www. Wiele osób jednak nie wie, iż w agencjach SEO możemy zamówić inne typy promocji niezwiązane bezpośrednio z tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych. Poniżej przyglądamy się zatem usługom – tym podstawowym i dodatkowym jakie świadczą agencje SEO.

Czym są agencje SEO czyli krótkie przypomnienie

Agencje SEO to agencje zajmujące się promowaniem marki poprzez pozycjonowanie witryn internetowych w sieci. Specjalizują się one głównie w procesie pozycjonowania strony internetowej i zwiększania widoczności witryny klienta w wyszukiwarce Google. Agencje tego typu są agencjami świadczącymi najwęższy zakres usług, ale na najwyższym poziomie, gdyż głównie skupiają się właśnie na tym zadaniu. Na rynku istnieje wiele agencji SEO z usług, których możemy skorzystać zdalnie.

Usługi podstawowe świadczone przez agencje SEO

Do podstawowych usług agencji SEO, przede wszystkim możemy zaliczyć tworzenie stron internetowych. Agencje tego typu posiadające licznych specjalistów oferują wykonanie serwisów internetowych o różnym charakterze czy poziomie zaawansowania. Możemy korzystać zarówno z ofert tworzenia prostych kilku zakładkowych serwisów czy witryn typu landing page. Możemy również zamówić bardziej rozbudowane serwisy internetowe z wieloma zaawansowanymi funkcjonalnościami czy różnego rodzaju sklepy internetowe.

Do kolejnych podstawowych usług, jakie świadczą agencje SEO, z pewnością należą audyty SEO strony internetowej czy optymalizacja serwisu. Audyty SEO będą polegały na kompleksowym sprawdzeniu naszej witryny pod kątem pozycjonowania i dostosowania do wyszukiwarki Google. Usługa ta polega na kompleksowym lub wybiórczym sprawdzeniu działania strony pod kątem SEO i stworzeniu raportu, który będzie zawierał wszystkie nieprawidłowo funkcjonujące elementy, a także rekomendacja i uwagi oraz informacje o elementach strony wpływających na jej pozycję w Google. Usługa optymalizacji strony internetowej jest zaś z kolei dostosowaniem samego serwisu internetowego do wyszukiwarki Google poprzez konfigurację bardzo dużej ilości elementów. Ogólnie istnieje kilkadziesiąt – kilkaset elementów wpływających na pozycjonowanie, które dostosowuje się w procesie optymalizacji witryny. Są to działania tzw. on site, czyli na stronie internetowej i obejmują np. dobór słów kluczowych, przyspieszenie strony, stworzenie odpowiedniej struktury podstron, optymalizację contentu oraz zadbanie o responsywną wersję witryny i wiele innych czynników mających wpływ na pozycjonowanie strony.

Kolejnymi usługami, które możemy zamówić w agencjach SEO związanymi z pozycjonowaniem strony internetowej jest np. link building. Jest to jedna z najpopularniejszych usług, którą możemy zamawiać nawet niezależnie czy automatycznie w wewnętrznych sklepach konkretnych agencji.

Ważną usługą związaną z pozycjonowaniem strony internetowej, którą świadczą agencje SEO, jest również SEO copywriting czyli wykonywanie tekstów SEO. Agencje te bardzo często zatrudniają własnych copywriterów specjalizujących się w wykonywaniu treści zoptymalizowanych pod kątem SEO. Teksty takie z pewnością będą wyższej jakości niż te zamawiane u freelancerów lub na stronach ze zleceniami, gdyż sztuka SEO copywritingu jest wbrew pozorom skomplikowana. Zwracając się do agencji SEO, bardzo często będziemy mogli również skorzystać z różnych typów pozycjonowania takich jak standardowe, lokalne, szerokie czy pod urządzenia mobilne.

Podpowiedź: Wszystkie wymienione usługi w tym tekście świadczone przez agencje SEO możemy przeważnie zamawiać niezależnie oraz pojedynczo. Możemy to robić, wykupując konkretne usługi w wewnętrznych sklepach agencji lub poprzez podpisanie umowy o pozycjonowanie strony internetowej. System rozliczania się i współpracy z agencją będzie nieco różnił się w zależności od poszczególnej marki, ale najczęściej możliwy jest przez niezależne wykupienie usługi, a także związanie się umową abonamentową, za efekt lub hybrydową.

Dodatkowe usługi, z jakich można skorzystać współpracując z agencjami SEO

Agencje SEO świadcząc usługi związane z pozycjonowaniem strony internetowej, coraz częściej oferują swoim klientom usługi dodatkowe związane głównie z marketingiem internetowym. Dzieje się tak z kilku powodów. Agencje SEO chcą wykorzystywać potencjał swoich pracowników, których już zatrudniają, a także zarabiać więcej pieniędzy rozwijając ofertę marki na podstawie infrastruktury, którą już posiadają. Agencje SEO świadczą dodatkowe usługi, również chcąc ułatwić promowanie marek w Internecie swoim klientom, co jest bardzo korzystne np. pod względem korelacji działań typowo SEO i marketingu internetowego.

Agencje SEO przede wszystkim jako dodatkowe usługi oferują tworzenie, konfigurację, optymalizację i prowadzenie kampanii reklamowych w Facebook Ads czy Google Ads. Są to dwa najpopularniejsze systemy reklamowe, które umożliwiają reklamowanie się w miejscach związanych z Google a także Facebookiem.

Dodatkowymi usługami na jakie bardzo często natrafimy w agencjach SEO jest content marketing, a także copywriting. Agencje SEO posiadające zazwyczaj swoich copywriterów bardzo często mogą oferować wykonywanie pojedynczych tekstów i zamawianie ich niezależnie, a także wdrażanie całych kampanii reklamowych opierających się na publikacji contentu w sieci.

Prowadzenie kont marek w mediach społecznościowych to kolejna – coraz częściej pojawiająca się w ofertach agencji SEO usługa dodatkowa. Agencje te dostrzegają istotności i popularność takiego sposobu promowania się w sieci i mogą oferować prowadzenie konta marei na Facebooku czy Instagramie, a także na innych portalach społecznościowych.

Dodatkową usługą, którą również znajdziemy w ofercie wielu agencji SEO, jest tworzenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps. Stworzenie i wypromowanie wizytówki na mapach Google wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem, a osiągnięcie dobrego efektu wymaga sporej ilości pracy. Usługa taka przeznaczona jest przede wszystkim dla osób chcących wypromować własną firmę lokalnie.

Jedną z najbardziej skomplikowanych dodatkowych usług jaką możemy zamówić w niektórych agencjach SEO – na co jednak warto zwrócić uwagę jest inbound marketing. Jest to zwiększenie widoczności naszej marki w sieci poprzez pozostawianie w sieci informacji o naszej stronie internetowej czy firmie w różnorodnych katalogach, na forach czy w miejscach do tego przeznaczonych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.