Jak zbudować relację z klientami? Ważne jest dbanie o klienta!
Blog

Jak zbudować trwałą relację z klientami?

Firmy, poprzez wysokiej jakości obsługę klienta, programy lojalnościowe oraz kampanie promocyjne, dążą do budowy oraz utrzymania jak najlepszej relacji z klientami. Ich celem jest segmentacja grupy odbiorców oraz zdobycie jak największej ilości stałych klientów. Jest to bardzo ważne w kontekście budowania silnej marki. Chcesz dowiedzieć się jak przyciągnąć potencjalnych odbiorców marki lub jak zbudować relację z klientami? Czytaj dalej! 

Podział na segmenty

Ustalenie grupy odbiorców jest kluczowym elementem rozwoju naszej marki. Segmentacja pozwoli Ci, rozumieć potrzeby poszczególnych grup oraz dostosować się do ich potrzeb. Każdy segment jest inny, ma inne wymagania względem marki. To od Ciebie zależy jaki segment wybierzesz jako docelowy. Nasi klienci mają cechy wyróżniające takie jak wiek, płeć, status społeczny, wykształcenie. Dzięki takim informacjom jesteśmy w stanie określić, do jakiej grupy osób chcemy trafić z naszą kampanią. Inne oczekiwania będą mieć klienci w podeszłym wieku inne nastolatkowie.  

Jak zbudować relację z klientami? – ustalenie grupy odbiorców

Segmenty gotowe? Kolejny krok to ustalenie grupy odbiorców. Z wyszczególnionych grup wybierz takie, do których szczególnie chcesz kierować swoją ofertę. Dzięki temu sprawnie sprecyzujesz oczekiwania swoich klientów i będziesz w stanie im sprostać. Relacja firma klient nie musi być skomplikowana. Wystarczy, że poznasz schemat działania swoich odbiorców, zrozumiesz, co najlepiej motywuje ich do zakupu. 

Poznanie marki

Jak zbudować relację z klientami? Klient docelowy swoją drogę zaczyna od nieznajomości marki. Zapoznanie z ofertą to pierwszy krok, jaki musi wykonać. Bardzo często to właśnie on decyduje o tym, czy zostanie z Tobą na dłużej. Relacje z nowymi klientami powinny być bardzo łagodne, pozbawione gwałtownych działań. Postaraj się poznać jego potrzeby, by móc w kolejnych etapach trafnie podejmować kolejne działania. 

Dbanie o klienta

Klient zadbany dużo chętniej skorzysta z kolejnej usługi, niż klient, którego zlekceważysz. Relacja firma klient powinna opierać się na szacunku i zrozumieniu. Pamiętaj, utrzymanie relacji z już pozyskanym klientem jest o wiele mniej kosztowne niż pozyskanie kolejnego. Dlatego tak ważne jest, by w każdy aspekcie czuł się zrozumiany i traktowany w sposób wyjątkowy i indywidualny. 

Jak zbudować relację z klientami? – programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe to idealny sposób na zbudowanie silnej relacji klient-marka. Pozwalają na utrzymanie silnej więzi pomiędzy marką  a stałymi klientami. Co zyskuje odbiorca? Odbiorca otrzymuje przede wszystkim  indywidualne kody rabatowe, darmową dostawę, porady ekspertów. Jak zbudować relację z klientami i przyciągnąć kolejnych klientów? Programy lojalnościowe będą dobrym rozwiązaniem. Klient zachęcony opcją otrzymania dodatkowego rabatu poprzez stworzenia konta w programie lojalnościowym zostanie z Tobą na dłużej. 

Program lojalnościowy marki Rossmann, jako sposób na zbudowanie relacji z klientami
Program lojalnościowy marki Rossmann. źródło: https://www.zadluzenia.com/aplikacja-rossmann-jak-dziala/

Kampania mailingowa – budowanie relacji z klientami

Agresywna kampania mailingowa nie zawsze będzie dobrym pomysłem. Klient powinien czuć, że jego potrzeby rozpatrywane są indywidualnie, dlatego kampanię mailingową stosuj przy użyciu mechanizmów, które pozwolą zrozumieć Ci, co rzeczywiście mogłoby zainteresować twojego odbiorcę. Relacje z klientami muszą opierać się rozumieniu potrzeb oraz umiejętności ich zaspokojenia. 

Jak zbudować relację z klientami? – pomoże adwokat marki 

Adwokat marki to osoba, która w sposób szczery wypowiada się pozytywnie o marce. Jest świadoma mocnych stron marki i chętnie o nich mówi. Adwokat marki w sposób spontaniczny posługuje się marketingiem szeptanym. Zapytany o ulubiony produkt, usługę chętnie wypowiada się o naszej marce. Adwokat marki, w przeciwieństwie do ambasadora marki działa całkowicie bezpłatnie. Co nie oznacza, że jego ,,praca” powinna zostać pominięta, wręcz przeciwnie. Firma chcąc utrzymać silną relację z adwokatami marki, powinna w sposób szczególny, zadbać o ich satysfakcję ze zrealizowanych usług.  Specjalne programy lojalnościowe, dodatki do zakupów, to coś, co z pewnością pozytywnie wpłynie na satysfakcję stałych klientów. 

Kim jest ambasador marki?

Ambasador marki to osoba, która w sposób długofalowy reprezentuje naszą markę. Ambasador marki zna jej usługi, korzysta z nich i chętnie dzieli się nimi z odbiorcami. Najczęściej w roli ambasadora marki występuje znany autorytet, taki jak youtuber, influencer, piosenkarz lub aktor.  

Jak zbudować relację z klientami? Pomoże w tym ambasador marki
Ambasador marki Gym Glamour – Marika Surma Majewska, źródło: http://www.kobiecamarkaroku.pl/blog/gym-gamour-polska-marka-na-%C5%9Bwiatowym-poziomie

Czym się kierować podczas wyboru ambasadora marki?

Ambasadorzy marki działają w sposób odpłatny. Istotne jest, by ich osoba była w jakiś sposób powiązana z marką. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą sportową postaw na ambasadora, który już wcześniej korzystał z Twoich usług lub działa w obrębie tej dziedziny. Influencerzy coraz częściej uznawani są za osoby mało wiarygodne, dlatego tak ważne jest, aby wybrać ambasadora, który realnie jest zainteresowany naszymi usługami i będzie w sposób szczery wypowiadał się na ich temat. Pamiętaj, że zaufanie to podstawa dobrej relacji z klientami. Nie mogą mieć poczucia braku wiarygodności lub bycia oszukiwanym. 

Utrzymanie więzi pomiędzy klientem a firmą, jest działaniem niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania. Działania ambasadorów marki mogą mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży, natomiast sam proces zatrzymania, już pozyskanych klientów należy do roli marki. To ona odpowiada za ich ogólne zadowolenie oraz chęć dokonania kolejnej transakcji. Sukces jest w Twoich rękach.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.