blog firmowy
Blog

Czym jest firmowy blog?

Coraz więcej firm, zajmujących się sprzedażą w sklepach internetowych, decyduje się na prowadzenie własnego bloga, w którym dzielą się z klientami poradami, branżowymi inspiracjami, ale także informacjami z życia firmy. Czym dokładnie jest firmowy blog, co na nim możemy zamieścić i jakie przyniesie nam to korzyści, a jakie straty? Przedstawiamy odpowiedzi na te pytania!

Co to jest blog?

Słowo blog to skrót od “web log” czyli dziennik sieciowy. To rodzaj strony internetowej, na której znaleźć możemy chronologicznie uporządkowane wpisy. Blog może być specjalistyczny i znajdą się na nim wtedy posty na konkretny temat, może też być bardziej ogólny (to domena blogów osobistych), w którym autor pisze to, co chce i dzieli się różnymi przemyśleniami z internautami, którzy mają ochotę przeczytać jego opinie. Blog umożliwia komentowanie i wchodzenie w interakcje z komentującymi.

Szukasz firmy, która zajmie się w sposób fachowy prowadzeniem Twojego bloga? Skorzystaj z usług oferowanych przez INTLE

Czym jest blog firmowy?

Jest to jedna z wielu form promocji, którą stosować mogą firmy w internecie. Wspomaga ona budowanie relacji z klientami, kreuje pozytywny wizerunek ekspertów, a w ostatecznym rozrachunku wspiera pozycjonowanie sklepu internetowego. Założeniem i prowadzeniem bloga może zajmować się niejedna agencja interaktywna. Kraków, Poznań czy Warszawa to miasta, w których znajdziemy wiele tego typu firm oferujących pomoc w prowadzeniu bloga.

Jakie treści zamieszczać na firmowym blogu?

Na blogu powinny pojawiać się treści opisujące produkty, które można nabyć dzięki internetowemu sklepowi. Roboty Google’a wyżej indeksują strony, które odpowiadają na pytania użytkowników i rozwiązują trudne dla nich problemy. Na blogu muszą więc pojawiać się treści, które zaprezentują nas w oczach internautów jako prawdziwych ekspertów w swojej dziedzinie. Blog to także odpowiednie miejsce, aby dzielić się z innymi życiem firmy: sukcesami pracowników, odbytymi szkoleniami, wyjazdami integracyjnymi i codzienną pracą dla klientów.

Gdzie umieścić firmowego bloga?

Blog firmowy może znaleźć się w subdomenie (blog.domenafirmy.pl) lub też w katalogu (domenafirmy.pl/blog). W pierwszym przypadku nie będzie on wspierał pozycjonowania strony internetowej, natomiast w drugim przeciwnie. Google będzie nieustannie widział aktywność naszej witryny.

Zalety i wady prowadzenie bloga firmowego

Niewątpliwą zaletą prowadzenia bloga będzie szansa na wywindowanie pozycji strony w wyszukiwarce. Nasze porady powinny także zapaść w pamięć poszczególnym internautom, którzy dzięki naszej pomocy rozwiązali swój problem. Efektem tego będzie wizerunek eksperta i powracanie zadowolonych po kolejną dawkę informacji. Dzięki prezentacji codziennego życia organizacji, firma otrzyma “ludzką twarz”. Jakie są wady? Niezadowoleni klienci mogą dawać upust swojej frustracji w komentarzach pod wpisami. Konkurencja może obserwować nasze codzienne działania i starać się udoskonalić swoje tak, aby wyprzedzić nas w wyścigu o klienta. Blog musi być więc odpowiednio wyważony, a treść wpisów wcześniej odpowiednio przygotowana i konsultowana w większym zespole.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.