prestashop
Blog

PrestaShop – 5 powodów, dla których warto wybrać ten system e-commerce

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy, kolejny krok to wybór platformy e-commerce. Decyzję tę warto dobrze przemyśleć. Wybór nie jest łatwy, ponieważ na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Czym na ich tle wyróżnia się PrestaShop? Co zdecydowało o tym, że Presta jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce na świecie?

PrestaShop – co to jest

PrestaShop to niezależny system typu open source, który powstał z myślą o e-commerce. Cechą charakterystyczną tego typu oprogramowania jest swobodny dostęp do kodu źródłowego sklepu. A to oznacza, że masz niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o tworzenie sklepu na PrestaShop. Szacuje się, że w Polsce jest ponad 12 tysięcy sklepów opartych na tym systemie. Co skłoniło aż tylu właścicieli sklepów do wyboru Presty? Na pewno fakt, że jest darmowym rozwiązaniem. To zresztą podstawowa różnica między oprogramowaniem abonamentowym a Prestą. W przypadku SaaSa płacisz (w abonamencie) za to, co w open source jest darmowe, czyli za oprogramowanie. A to oznacza, że jeśli będziesz chciał wprowadzić jakiekolwiek zmiany, zapłacisz podwójnie. Do abonamentu dojdą bowiem koszty związane z personalizacją sklepu.

PrestaShop – dlaczego warto

Rozwój sklepu

Dzięki oprogramowaniu PrestaShop możesz bezpłatnie stworzyć w pełni działający sklep i ruszyć ze sprzedażą. Z czasem, gdy obroty wzrosną, będziesz mógł rozwijać swój e-sklep, zarówno od strony graficznej, jak i funkcjonalnej. Jednym słowem – PrestaShop będzie rozwijał się razem z Twoim biznesem. Przykładowo, PrestaShop umożliwia sprzedaż na rynku międzynarodowym, został bowiem przetłumaczony na ponad 40 języków. To wszystko sprawia, że system ten cieszy się dużą popularnością zarówno wśród małych sklepów, jak i dużych, popularnych marek.

Integracja z wieloma zewnętrznymi systemami

PrestaShop jest kompatybilny z wieloma zewnętrznymi systemami, które wspierają marketing i pozycjonowanie sklepu. Co więcej — oprogramowanie to pozwala na integrację z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi (np. eBay, Allegro), a także z systemami płatności, (np. PayPal) oraz dostawy (np. TNT).

Przyjazny interfejs

Twórcy PrestaShopa zadbali o to, aby interfejs systemu był intuicyjny i przyjazny dla użytkowników. Dzięki temu obsługa e-sklepu nie będzie problemem nawet dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z e-commerce.

Szerokie przeznaczenie

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że PrestaShop umożliwia połączenie różnych kanałów sprzedaży. Dzięki tej platformie możesz stworzyć popularny dziś marketplace czy model sprzedaży click and collect (zamówienie online z odbiorem osobistym).

Ogromna społeczność PrestaShop

Korzystając z oprogramowania PrestaShop nie jesteś uzależniony od jednego dostawcy, tak jak w przypadku systemów abonamentowych. Jeśli szukasz wykonawcy, możesz skorzystać z usług certyfikowanej agencji PrestaShop (pierwszą agencją w Polsce, która uzyskała oficjalny certyfikat PrestaShop, jest toruńska firma Jash Technologie) lub freelancera. Co więcej — w internecie znajdziesz wiele darmowych materiałów na temat PrestaShop (artykuły, video-poradniki), a także grupy na Facebooku i LinkedIn, które zrzeszają użytkowników Presty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *