koszulki dla firm
Blog

Koszulki dla firm – na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?

Koszulki z haftem lub nadrukiem firmowym są niezastąpioną formą reklamy wizerunkowej. Odpowiednio dobrane i zaprojektowane, potrafią bardzo pozytywnie wpłynąć na promocję firmy. Występują w przeróżnych wariantach kolorystycznych, materiałowych, o wielu fasonach, a także z różnym sposobem nadruku czy haftu. Aby mogły dobrze spełniać swoją rolę, powinniśmy przed zakupem zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Jakich?

1. Krój

Koszulki reklamowe dzielimy na koszulki firmowe męskie oraz damskie. Możemy zdecydować się na inny krój dla panów, a inny dla pań, jednak najlepszym i najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest ujednolicenie. Najpopularniejszymi fasonami koszulek reklamowych są zwykłe T-shirty oraz koszulki typu polo. Pierwsza opcja jest zdecydowanie tańsza i będzie stanowiła świetny gadżet promocyjny dla klientów czy partnerów. Druga natomiast prezentuje się o wiele bardziej elegancko i nadaje się jako strój firmowy dla pracowników. Koszulki polo sprawdzą się w przeróżnych branżach, np. hotelarskiej, gastronomicznej, rozrywkowej czy sportowej. Będą nadawać szyku, jednak w dalszym ciągu będą ubiorem komfortowym i nie krępującym ruchów.

2. Materiał

Na rynku znajdziemy wiele opcji dotyczących materiału, z którego mogą zostać wykonane firmowe koszulki. Najczęściej jednak, firmy decydują się na jeden z trzech rodzajów tkanin:

  • Bawełna – naturalna, bezpieczna dla skóry, przewiewna. Sprawdzi się w praktycznie każdej branży, a szczególnie w zawodach związanych z wzmożoną aktywnością i ruchem.
  • Mieszanka bawełny z syntetycznymi dodatkami – w przeciwieństwie do stuprocentowej bawełny, wykazują o wiele lepszą odporność na częste pranie, dlatego sprawdzi się w zawodach, które powiązane są z większą eksploatacją i częstszym czyszczeniem odzieży.
  • Odporne materiały specjalistyczne – będą najlepszym wyborem dla pracowników gastronomii, ponieważ chronią przed oparzeniami czy silnymi zabrudzeniami.

3. Rodzaj nadruku

Logo i napisy na koszulkach reklamowych mogą zostać wykonane w przeróżny sposób. Najpopularniejszymi i najbardziej opłacalnymi metodami są:

  • Haft komputerowy – jest najbardziej eleganckim i wytrzymałym rodzajem znakowania. Sprawdzi się na koszulkach polo, koszulach, plecakach a nawet czapkach. Nie powinno się go natomiast stosować na materiałach wodoodpornych, ponieważ mogą stracić swoje właściwości.
  • Sitodruk – jedna z najbardziej tradycyjnych metod, która polega na przeciśnięciu farby na materiał przez specjalną matrycę. Sprawdzi się w przypadku wielobarwnych nadruków na parasolach, koszulkach czy koszulach, jednak nie zaleca się stosowania jej na grubszych materiałach, np. polarach czy kurtkach.
  • Nadruk cyfrowy – grafika wykonana na specjalnej drukarce zostaje naprasowana na materiał za pomocą żelazka lub prasy. Sprawdzi się na wielu różnych tkaninach, jednak raczej przy niewielkich nakładach, ponieważ każdą wydrukowaną aplikację trzeba osobno wyciąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *