szkolenia biznesowe
Blog

Jak wybrać szkolenie biznesowe dla firmy?

Aby nasza firma mogła się rozwijać, powinniśmy inwestować w rozwój swój, lecz także naszych pracowników. Istnieje wiele różnych szkoleń, na które możemy wysłać zatrudnione przez siebie osoby, np. szkolenia sprzedażowe, językowe czy szkolenia menedżerskie. Jednak stajemy przed pytaniem: jak wybrać szkolenie, które będzie ciekawe i rozwijające, ale również sprawi, że inwestycja dość szybko się zwróci, np. w formie lepszych wyników. Poniżej kwestie, którymi powinniśmy się kierować przy wyborze kursów dla firm.

Analiza potrzeb pracowników

Najprostszym rozwiązaniem jest zadanie pytania bezpośrednio zainteresowanym, jakiego szkolenia oczekują lub potrzebują. Pracownicy sami najlepiej wiedzą co sprawia im trudności i wywołuje błędy oraz gorsze wyniki, a także w jakich kwestiach chcieliby się udoskonalić lub poszerzyć wiedzę, aby się rozwijać.

Innym rozwiązaniem jest przeanalizowanie wyników raportów i przeprowadzenie okresowej oceny pracowników. W przypadku niższej noty dla któregoś zespołu, możemy od razu podsunąć możliwe rozwiązanie, jakim jest kurs branżowy. W przypadku gdy np. handlowcom nie udaje się osiągać postawionych celów, zaproponujmy im dodatkowe szkolenia ze sprzedaży.
Powinniśmy także zdecydować, czy chcemy wysłać naszych pracowników na szkolenia aby zdobyli nowe umiejętności, a może aby jedynie udoskonalili te, które już posiadają. Jest to bardzo ważna kwestia, która powinna determinować nasz wybór. Jeśli chcemy aby etatowcy się rozwijali i zaczęli pracować bardziej kreatywnie, dobrze jest postawić na warsztaty z umiejętności miękkich. Jeśli jednak zależy nam na podniesieniu wyników konkretnego działu firmy, wyślijmy jego członków na szkolenie branżowe, np. call center.

Analiza programu

Kiedy już wiemy jakiego typu szkolenia poszukujemy, dobrze jest rozeznać się, czy poszczególne kursy wpisują się we wstępne oczekiwania pracowników. Dowiedzmy się jakie zagadnienia zostaną poruszone oraz w jakiej formie będą się odbywać zajęcia. Istotna jest także liczba osób, które chcemy wysłać na takie szkolenie, ponieważ w przypadku warsztatów praktycznych grupy są zwykle kilku lub kilkunastoosobowe, a na konferencje możemy wysłać nawet całą firmę. Ważną kwestią jest również fakt, czy uczestnicy otrzymają po zakończonym szkoleniu certyfikat, a także czy aby go zdobyć, będą musieli wziąć udział w egzaminie.

Jedną z najważniejszych kwestii, które powinniśmy sprawdzić, a potem wybrać, jest: teoria czy praktyka? Wiele szkoleń podzielonych jest na dwie części, podczas których pracownicy biorą udział w wykładach, a następnie zajęciach praktycznych. Jednak na rynku znajdziemy też takie, które nie dają okazji do przećwiczenia nowo zdobytych umiejętności. Lepiej jest zdecydować się na pierwszą opcję, ponieważ daje o wiele lepsze i szybciej widoczne wyniki.

Opinie

Przed dokonaniem ostatecznego wyboru dobrze jest także poczytać opinie o tej konkretnej firmie szkoleniowej oraz poszczególnych kursach i trenerach. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasza inwestycja rzeczywiście się opłaci, nasi pracownicy zyskają cenną wiedzę i umiejętności, a to przełoży się na lepsze wyniki firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.