Blog

Poznaj sposoby, na zwiększenie sprzedaży w internecie

Prowadzenie sklepu internetowego, to niewątpliwie doskonała metoda na rozwinięcie własnego biznesu. Jednak wymaga on ciągłej opieki oraz promocji, a wszystko po to by przynosił jak największe zyski. A co w przypadku gdy nasz e-sklep będzie notował niską sprzedaż? Przyczyny tego mogą być różne, o których dowiesz się w dalszej części artykułu.

Po pierwsze – sprawnie działający sklep

Oczywistym jest, że sklep, który działa wolno, a jego grafika nie zachęca do pozostania na stronie, będzie generował niską sprzedaż. Pojawiają się coraz to nowsze trendy w projektowaniu stron internetowych, do których należy przede wszystkim nowoczesny wygląd, RWD, wysokiej jakości obrazy produktów czy nawet ich właściwa ekspozycja. Są to pierwsze i główne sposoby na zwiększenie sprzedaży w internecie.

Sprawność funkcjonowania sklepu zależy także od platformy sprzedażowej. Może się okazać, że potrzebujesz rozbudowanych funkcjonalości, których nie znajdziesz w każdym oprogramowaniu. Dlatego tak ważny jest jego właściwy wybór. Obecnie polski rynek oferuje wiele platform obsługujących e-sklepy. Jednym z nich są sklepy internetowe PrestaShop. Oprogramowanie to jest oparte na licencji open-source, dzięki czemu użytkownik ma możliwość samodzielnie dokonać różnorodnych modyfikacji, lub w razie potrzeby – skorzystać z pomocy programisty PrestaShop.

Po drugie pozycjonowanie

Pozycjonowanie ma na celu zwiększenie pozycji danego sklepu w rankingu wyszukiwarek. Jest to działanie niewątpliwie kosztowne, jednak po pewnym czasie przynosi zadowalające efekty, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży asortymentu. Przy tej okazji warto zadbać o dobre oprogramowanie sklepu – jaki jest tego powód? Takie platformy sprzedażowe jak Shoper, Sote czy PrestaShop wspomagają pozycjonowanie, dzięki swoim rozbudowanym funkcjonalnościom.

Po trzecie – e-mail marketing

E-mail marketing, to nic innego jak po prostu Newsletter. Obecnie, ta metoda należy do tych najskuteczniejszych, jeśli chodzi o poprawę sprzedaży w sklepie online. Wydawałoby się, że wysyłanie maili klientom z ofertą sprzedażową, to typowe działania spamowe – nic bardziej mylnego. W ten sposób nawiązujemy jeszcze lepszą komunikację między sklepem, a klientem. Tym bardziej, jeśli klient za zapisanie się do newslettera otrzymuje np. 5% rabatu na zakupy.

Należy pamiętać, że aby e-mail marketing funkcjonował prawidłowo, konieczne jest zbudowanie bazy mailingowej, co jest niczym trudnym.

Po czwarte – promocje

Promocje przyciągają klientów do sklepu niczym magnes. Mogą one występować w postaci bonusów jak np. darmowa dostawa, czy po prostu jako obniżka cen. Promocja, to także rabat na drugi produkt, czy też na kolejne zakupy. Tak więc ten sposób nie należy do zbyt trudnych, a efekty sprzedażowe są naprawdę zadowalające.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.