Blog

Błędy przy prowadzeniu sklepu – nie popełniaj ich!

Prowadzenie sklepu internetowego to proces wymagający ciągłych prac wpływających na jego lepszą widoczność w sieci. Jednak często towarzyszą im liczne błędy, które mogą nieraz przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Tak więc jak je unikać i jakie działania podjąć, by to właśnie nasz sklep był tym – najczęściej odwiedzanym?

Wysokie ceny

Oczywistym jest, że zbyt wysokie ceny produktów znajdujących się w sklepie internetowych będą tylko odstraszać, a nie zachęcać do zakupu. W ten sposób nie pozyskamy klientów, a przecież nie jest to cel jakiejkolwiek działalności. Dlatego, przynajmniej na początek, ceny asortymentu nie powinny być wygórowane. Dopiero późniejszy rozwój firmy może przyczynić się do podwyżki cen, nie tracąc przy tym klientów.

Wybór nieodpowiedniego oprogramowania sklepu

Wydawałoby się, że oprogramowanie sklepu nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż produktów – nic bardziej mylnego. To ono oferuje pewne funkcjonalności wpływające na większą sprzedaż np. pozycjonowanie produktów. Warto pamiętać, aby pracować na systemie sprawdzonym i działającym bez zarzutów. Jednym z nich jest oprogramowanie PrestaShop. Powstało ono na licencji open-source, tak więc może być dostosowane do potrzeb każdego użytkownika. Platforma ta to także rozbudowane moduły PrestaShop, dzięki którym nie tylko poprawia się skuteczność działania sklep, ale również również można osiągnąć zdecydowanie lepszą sprzedaż.

Wydłużony proces rejestracji

Częstym błędem popełnianym przez projektantów sklepów internetowych jest nieodpowiednie przeprowadzenie użytkownika przez proces rejestracji. Oznacza to, że gdy potencjalny klient będzie musiał poświęcić dużą ilość czasu na założenie konta w e-sklepie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że już na samym początku zrezygnuje z zakupu danych produktów. Dlatego, warto zadbać o to, by proces zakupowy zamykał się w 5 krokach. Dobrym rozwiązaniem będzie także dać użytkownikowi wybór dotyczący możliwości zrobienia zakupów z rejestracją konta lub bez.

Słaba jakość szaty graficznej sklepu

Każdy klient, wchodząc na sklep, pierwsze na co zwraca uwagę to na szatę graficzną strony. W pewnym sensie przyczynia się ona do tego, czy klient zostanie na stronie, czy też od razu ją opuści. Dlatego, zaleca się aby grafika na stronie nie była zbyt rażąca i dopasowana do temtyki strony. Nadmiar niepotrzebnych informacji lub rozbudowanych infografik będzie tylko zniechęcać użytkownika do zakupu na wybranym przez siebie sklepie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.